Na een reis waarin alles ineens mogelijk scheen te zijn,

niks was wat je dacht dat het zou zijn.

Zijn deze gedichten ontstaan.

Ze markeren een aantal jaren waarin woorden zowel houvast als voor grote onrust hebben gezorgd.

Het is heel fijn om je gedachte op papier te zetten en er dan mee te spelen. Ik heb de smaak te pakken gekregen dus ik blijf gedichten maken en ze bundelen.

Veel leesplezier!

maandag 11 februari 2019

Uit de bundel: Omdat - Bedankt

Bedankt

Bedankt dat je er even was
Dat je de moeite hebt genomen 
Toch te komen
Terwijl je eigenlijk gelijk weer weg moest gaan
Was je er 
En zo helemaal
Jij
Dat je die middag
Die avond 
En die nacht 
Zo dichtbij ons was 
Terwijl
Je er eigenlijk al niet meer was
Met het uur veranderde je
Van kleur
Van geur
Van structuur
Ik heb je niet in je ogen kunnen kijken
Maar heb zelden iemand zo gezien
Je moeder voor een dag
Ik ben nog nooit zo trots geweest!
Bedankt, dat je er even was
Dat je de moeite hebt genomen toch te komen
Je hoort er nu voor altijd bij
mij

Geen opmerkingen:

Een reactie posten